На протязі певного часу в більшості шкіл
України та й нашого Пологівського району йде пошук шляхів розвитку учнівського
самоврядування. Сучасна школа повинна виробити в кожного учня вміння, звичку
активно діяти у розв*язанні найважливіших питань життя країни, свого колективу,
навчити дітей формулювати, висловлювати та відстоювати власну думку. Вирішення
цього завдання можливе тільки на шляху розвитку учнівського самоврядування.
Учнівське самоврядування – добровільне об*єднання учнів, мета якого –
сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на
принципах партнерства, гласності, демократизму.
Учнівське самоврядування повинне вирішувати наступні завдання:
1. Сприяти навчальній та
творчій діяльності учнів.
2. Формувати особистість з
глибоко усвідомленою громадською позицією.
3. Забезпечувати комплексний
виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної
участі у вирішенні важливих питань життя класу, школи.
4. Формувати ініціативну,
здатну приймати нестандартні рішення особистість.
5. Створювати широке поле
можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах
6. Відвертати дітей від
асоціальних форм поведінки.
Чи можлива ідеальна, єдина для всіх шкіл структура учнівського
самоврядування?
Зрозуміло, що структура
самоврядування гнучка і варіативна. Вона залежить від традицій школи, інтересів
і запитів дітей, можливостей педагогічного та учнівського колективів та інших
факторів.
Я це відчула на собі. Працюючи в
Семенівській ЗОШ я вже на протязі
багатьох років займалася проблемами самоврядування. Здавалося, що вже було
багато набутків, але перенести їх всі без будь-яких змін в Новоселівську
ЗОШ було неможливо, саме тому, що кожна
школа специфічна по своєму. Дещо не прижилось, а дещо знайшло свій розвиток і
існує сьогодні в новому удосконаленому вигляді. Наприклад, рейтингова система,
початок, якої був покладений в
Семенівці, сьогодні – це ціла система підведення підсумків праці кожного учня
як в навчальній так і виховний та корисно-суспільній діяльності. І ще одне – на
старому далеко не поїдеш, тому треба збагачувати, змінювати діяльність
самоврядування.
Педагогічний колектив Новоселівської школи працює над впровадженням виховної системи «Набуття соціального досвіду
на основі родинного виховання» і головна виховна мета, щоб учні вступали в
життя з певним позитивним досвідом спілкування в суспільстві, почували себе
впевнено і могли знайти своє місце в соціумі.
Родинне виховання є приоритетним в виховній системі. Питання родинного
виховання було широко висвітлено на підсумковій колегії МОН міністром освіти і науки С. Ніколаєнко
А наше учнівське самоврядування є
грою в доросле життя, яка готує наших вихованців до самого життя. Діти дуже
серйозно відносяться до призначень на різні пости, справжня боротьба іде за
пост Магістра та Президента Барвінкової країни.
На сьогодні в школі ми маємо добровільне об*єднання школярів
Новоселівське шкільне Братство (НШБ), яке було засновано 21 вересня 2001 року і
успішно існує вже майже п*ять років, є також об*єднання молодших школярів
Барвінкова країна. Новоселівське шкільне Братство має свій Статут, герб, гімн,
Барвінкова країна – прапор. На протязі року проводиться загальношкільна гра
«Світ дитинства» під егідою Магістрату, існує своя валюта ПАВЛІН, яку можна
заробити по підсумкам рейтингу, працюють центри розвитку школярів.
В школі працює прес-центр, до якого належать відеокур*єр, стіннівка
«Родина» та друкована шкільна газета для учнів, учителів та батьків «Шкільний
кур*єр», де висвітлюється життя нашого об*єднання школярів та учнівського самоврядування.
Лідери нашого Магістрату 5 років
тому брали участь в створенні Парламенту дітей і молоді Запорізької області і з
того часу постійно приймають участь з великим задоволенням в його роботі.
Привозять звідти багато цікавих ідей. Мені здається, що великим недоліком є те,
що на рівні району в нас немає Парламенту юні Пологівського району, на який
могли б зібратися лідери учнівського самоврядування шкіл.
І ще, незважаючи на те, що літератури щодо організації учнівського
самоврядування достатньо, все ж не вистачає живого спілкування з цього питання
серед заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів.
Тому я пропоную, по- перше, провести зліт лідерів учнівських самоврядувань
шкіл, де поставити питання про створення Парламенту юні Пологівського району.
По- друге, провести фестиваль з питань учнівського самоврядування на рівні
заступників з виховної роботи.
Почати, навіть, можна з Новоселівського шкільного Братства. Ми готові
запросити до нас і поділитися своїм
досвідом.
|