Класний керівник з
перших днів спілкування з дітьми, коли вони переходять з молодшої ланки до 5
класу, приділяє особливу увагу гармонізації родинно-шкільного виховання дітей,
взаємин нових вчителів і батьківської громади, інтеграції їх зусиль у створенні
сприятливих умов для повноцінного розвитку дитини, забезпечення почуття
захищеності, довіри, адаптації кожної дитини до школи другого ступеня.
Класний керівник 5-го класу вивчає рівень
психолого-педагогічної культури батьків ( анкетування, співбесіди), внутрішньо
родинних стосунків, мікроклімат у сім*ї, приділяє особливу увагу вивченню умов
життя дитини в сім*ї, організації спільного дозвілля дітей та батьків.
Для складання паспорта батьківської
спільноти проводиться анкетування батьків. Анкета
для батьків У розбудові загальношкільної виховної системи
«Набуття соціального досвіду на основі
родинного виховання» робота класних
керівників з батьками спрямована на:
-
вивчення
сімей учнів, їхнього виховного потенціалу ( структура матеріальний добробут,
соціально-педагогічна спрямованість, внутрішньо сімейні стосунки, сімейні
традиції);
-
підвищення
готовності батьків до виховання дітей, усвідомлення ними важливості
відповідального батьківства;
-
залучення
батьків, усіх дорослих членів сім*ї до навчально-виховного процесу як
рівноправних учасників;
-
формування
педагогічної культури сучасної сім*ї;
-
корекцію
виховної діяльності родини з різними типами сімейного неблагополуччя.
Паспорт батьківської спільності
Якщо класний
керівник з перших днів роботи з учнівським колективом 5-го класу об*єднає і
скоординує зусилля всіх учасників навчально-виховного процесу для створення
гуманного освітньо-виховного середовища життєтворчості, комфортних умов життя в
школі, сім*ї, соціумі з метою надання допомоги кожній дитині 5-го класу в її
адаптації до нових умов навчання і виховання в школі другого ступеня, то такий
підхід сприятиме оптимальному входженню
дітей до освітньо-виховного простору школи другого, а потім і третього
ступенів, ефективному розвитку особистості.
Класні
керівники вивчають і використовують в своїй роботі досвід Т.М. Шуляк,
дипломанта Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник - 2004»
(Новоселівська ЗОШ
Котовського району Одеської області).
|