Однією з складних проблем сучасної школи є проблема
антисоціальної поведінки дітей та підлітків. Педагогічна практика підкреслює, що серед учнів все більше стає важковиховуваних.
Таку категорію дітей класифікують як діти та підлітки з нестандартною
поведінкою.
Однією з причин появи важковиховуваних є:
-
відсутність наступності
в діяльності дитячого садка і батьків, що виховують дитину вдома, і початкової
ланки школи;
-
відсутність ранньої
психолого-педагогічної діагностики відхілень у поведінці:
-
несвоєчасне виявлення в
дитини як позитивних, так і негативних якостей;
-
відсутність захисту і
допомоги дитині в процесі її розвитку.
Формування
особистості відбувається завдяки дій багатьох умов.
Фактори,
що впливають на формування особистості важковиховуваного школяра:
-
джерела педагогічної
занедбаності тих моральних відносин, які склалися в сім*ї (мікросередовище):
-
ставлення
важковиховуваного до навчання, індивідуальних уроків;
-
низька громадська
активність (неблагополучне становище в колективі класу, школи, конфлікти з
учнями , вчителями);
-
вплив негативного
макросередовища;
-
брак можливостей виявити
свої нахили в якості діяльності, беззмістовне проведення вільного часу;
Причинами
відхилення у поведінці є такі факти:
-
втрата інтересу до
школи;
-
надзвичайно ускладнена
життєва ситуація;
-
несприятливе
мікросоціальне середовище;
-
психопатія або інші
патології мозку;
-
труднощі адаптації до
шкільного життя.
Є різні типи класифікації дітей з нестандартною
поведінкою.
Невський А.І. в основу класифікації кладе
поведінку дітей і поділяє так:
-
важковиховувані;
-
педагогічно занедбані;
-
підлітки-правопорушники;
-
неповнолітні злочинці.
|