| Сучасна сім*я має забезпечувати достатні
матеріальні та педагогічні умови для інтелектуального, фізичного, морального та
духовного розвитку дитини. Батьки…
Які вони повинні бути? Загальних рецептів немає. І все ж… Ніжна, весела мати,
що вміє бути ледь-ледь холоднуватою. Стримано-суворий батько, що часом
усміхнеться і попустує. Можливо. на таких невеликих «вкраплюваннях» мають триматися
і авторитет, любов до дітей. А дитина,
якою б вона не була, коли її скрізь погано, мусить бути захищеною вдома, мусить
знати: там завжди горить вогник, що зігріє. У
виховній системі нашої школи важливим чинником є родинна педагогіка. Родинна
педагогіка розглядає виховання дитини, як певну взаємодію головним чином
батьків і конкретних умов, що впливають на виховання й соціальне становлення
особистості. Як вихователі так і батьки повинні добре знати особистісні якості
дитини: фізичне і психічне здоров*я, стійкість нервової системи на ті чи інші
види подразнень. А тому важливо поєднувати елементи наукової педагогіки та
родинно-національних традицій, звичаїв і обрядів у підготовці батьків,
педагогів до здійснення ними виховної функції, підвищення педагогічної культури
сім*ї. Ми живемо
в сільській місцевості і зрозуміло, що в цьому є своя специфіка. Батьки наших
дітей – це працівники сільського господарства. Батьків, які мають вищу освіту
небагато та й по відношенню до школи і вихованню дітей вони різні: одні – дуже
великі помічники вихователів, вони піклуються про виховання та матеріальну базу
( більшість їх в батьківському комітеті школи та класів), інші байдужі до
проблем школи, є таки, що навпаки заважають плідно працювати, а є і ті, що
негативно впливають на дітей, ведуть аморальний спосіб життя, не приділяють
уваги дітям…Батьки різні, на жаль, ми їх не обираємо, педагогічних знань у
батьків небагато. То ж
виникає запитання – хто повинен допомогти батькам набути ці педагогічні знання?
Спадає на думку традиційна відповідь – школа. І це, зрештою, правильно. Бо
освіта лишається одним з найбільших авторитетів у цьому питанні. Аналіз
педагогічної практики показує, що найкращі результати дає така організація педагогічного
всеобучу батьків, яка передбачає обов*язкові для батьків бесіди, групові та
індивідуальні консультації, педагогічні практикуми, батьківські загальношкільні
та класні збори, активне залучення до участі у виховній роботі з класом, до
виконання доручень батьківського комітету. Зібрані
матеріали призначені для класних керівників, вчителів в організації роботи з
батьками.
| |