| В
сучасних умовах все більше зростає роль школи у формуванні особистості. Мета виховної системи Новоселівської ЗОШ –
формування у вихованців соціального досвіду і одна з головних фігур у виконанні
поставлених завдань – класний керівник – безпосередній наставник, вихователь,
консультант учнівської молоді. Він в тісному співробітництві, співтворчості з
учнями, батьками, керівниками гуртків і секцій, вихователями груп продовженого
дня, вчителями-предметниками, громадськістю, організовує і спрямовує
навчально-виховний процес в класі.
В
своїй практичній діяльності класний керівник керується законом України «Про
освіту», в якому чітко сформульовані обов*язки педагогічних працівників, зокрема
вчитель забезпечує умови для засвоєння програм: утверджує принципи
загальнолюдської моралі, правди, справедливості, відданості, патріотизму,
гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, та інших
доброчинностей;; виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних
духовностей, історичних цінностей України, походження державного і соціального
устрою, цивілізацій, відмінних від власних, дбайливе ставлення до навколишнього
світу; готує до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма
народами, етнічними, національними, релігійними групами, дотримується
педагогічної етики, поважає гідність дитини; захищає підростаюче покоління від
будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживання ними
алкоголю, наркотиків. Інших шкідливих звичок.; постійно підвищує свій
професійний рівень, педагогічну майстерність. Виконуючи головні завдання школи, класний керівник, як
особистість, має відповідати певним критеріям, зокрема:
1.
|
Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
високий рівень суспільної та національної свідомості, самосвідомості,
переконаность; усвідомлення громадського обов*язку; політичну культуру та
культуру межнаціонального спілкування; високий рівень моральної вихованості:
соціальну активність і відповідальність, навички суспільно-гуманітарної
роботи; вміння творчо працювати, використовувати і цінувати колективний
досвід, прислухатися до думки колег, критично оцінювати досягнуте; вміння
працювати на основі співдіяльності, співтворчості, співробітництва.
|
2.
|
Професійно-педагогічна спрямованість, змістом якої є
уявлення про соціальну роль педагогічної професії; інтерес до дитини як
суб*єкта діяльності, вміння розуміти її потреби і особливості, складність і
неоднозначність внутрішнього світу; педагогічний такт і педагогічна
спостережливість.
Високий рівень педагогічної майстерності,
яка передбачає знання основ предмету, завдань і категорії педагогіки;
закономірності вікового, фізіологічного
та психічного розвитку; соціального
формування особистості; проектувати розвиток особистості в колективі,
планувати, відбирати, узагальнювати навчально виховний матеріал, володіти
прийомами і засобами педагогічної техніки; встановлювати педагогічно доцільні
взаємовідносини з окремими учнями,
батьками, малими групами, учнівським колективом, аналізувати свою діяльність,
діяльність колективу, наслідки роботи
|
| |