Важливою
умовою успіху діяльності класного керівника є продуманий план виховної роботи.
При
складанні плану класний керівник враховує реальні можливості всього
педагогічного колективу, сім*ї, громадськості, а також рівень вихованості і
особливості дитячого колективу, скоординовує план виховної роботи класу згідно виховного плану школи.
До
плану виховної роботи включаються лише
ті форми і види діяльності, які життєво важливі для класу і які можна цікаво і
змістовно організувати. План повинен бути не випадковим, не повинен відхилятися
від головних положень виховної системи школи. Тотожність може бути не
абсолютною, класний керівник може проявляти свою творчість залежно від
психологічних особливостей класу.
Щоб
план був наслідком колективної творчої діяльності вчителя і учнів проводяться
класним керівником співбесіди з учнями, інтерв*ю «Як організувати життя та
діяльність нашого класу?», «Що потрібно зробити, щоб наш клас став дружнім
колективом?», «Про що б ти хотів поговорити в класі?», конкурси на кращу
пропозицію до плану тощо.
На
початку навчального року, в вересні. в школі проходе діагностично-прогматичний напрям «Пізнай
себе», в рамках якого класні керівники повинні відвідати учнів вдома, скласти
враження про умови проживання своїх учнів, провести психологічні тестування, анкетування учнів та
батьків. На основі цього та власних спостережень складається психолого-педагогічнї характеристики класів
та соціальні паспорти класів, на основі яких робиться соціальний паспорт школи.