| 1.
Збір загальних
відомостей про школяра: стать, вік, стан
здоров*я і фізичного розвитку, умови життя в сім*ї ( склад сім*ї. наявність
інших дітей, матеріально-побутове положення, освітній, трудовий, моральний
статус батьків, відношення дорослих до дитини, застосування нагородження і
покарання).
2.
Знайомство з режимом дня
учня, використання вільного часу, участь в домашній праці.
3.
Виявлення основних
характерологіческих особливостей учня ( домінуючий настрій, прояв
самостійності,волі.працьовитості, комунікабельністі, цікавості до навчання та
ін.)
4.
Виявлення основних
реакцій школяра на різний тон та характер звернення до нього: задушевність,
прохання, строгість, вимогливість (шляхом спостереження).
5.
Визначення здібностей
школяра керувати своїми почуттями, бажаннями, потребами шляхом спостереження в
конфліктних ситуаціях та ситуаціях вільного вибору.
6.
Вплив самооцінки учня,
ступень задоволеності собою, своєю поведінкою, успіхами, його вміння
аналізувати свої проступки і бачити себе з боку і в майбутньому.
7.
Виявлення загального
кругозору школяра, кола читання та інтересів, схильностей, відношення до
музики, телепередачам, кіно, театру, загально-політичним подіям. Культура
мовлення.
8.
Виявлення відношення до
навчальної праці (активність, наполегливість, самостійність, організованість в
навчанні, інтерес к окремим навчальним предметам, відповідальність в виконанні
домашніх завдань. Мотиви навчання, відношення к навчальним успіхам і невдачам
своїх товаришів).
9.
Виявлення відношення
школяра до фізичної праці ( вміння обслуговувати себе, інтерес до виконання
трудових доручень, прояв добровільності, ініціативи, самостійності, швидкості,
точності в виконанні трудових справ, вміння працювати індивідуально і в
колективі).
10.
Вияв найбільш
специфічних здібностей учня ( по результатам діяльності та занять, особливо в
вільний час).
11.
Особливості спілкування
учня ( відношення з близькими, дорослими, молодшими, дітьми його віку,
педагогами, незнайомими людьми. За що цінує дорослих, товарищів, друзів? Чи
може сопереживати іншим людям, чи здатний до прив*язаності? Конфліктність в
спілкуванні, ступень авторитарності, положення в колективі, основні симпатії і
антипатії учня в спілкуванні).
12.
Прояв моральних якостей в поведінці школяра ( чесність,
справедливість, критичність і самокритичність, відповідальність і
дисциплінованість в справах та ін.)
13.
Виявлення загальної
направленості та рівня бажань учня (
особиста, суспільна, ділова направленість в діяльності і стосунках учня, ведучі
мрії та ідеали, їх відображення в діяльності, адекватність, заниженість або
завишеність себе в діяльності та спілкуванні.
14.
Виявлення особливості
темпераменту ( прояв в діяльності та спілкуванні емоцій, частоти і швидкості їх
змін, темп діяльності, рівновага, інертність вищої нервової діяльності
| |